Knäpp i knoppen del II

Jag fick en släng av samma knäpp även idag efter jobbat ;)
Drog upp på övervånningen och städade ett rum till åt barnen, men börjar fundera på om jag är för snäll!

Det är ett evigt tjat på mig om att barnen inte ska dra upp mat och dricka på rummen, disken blir kvar på deras rum i evigheter...Tror ta mig tusan den nästan kan ta sig ut på egen hand innan de tar ner disken!!

Tycker de ska ta ner disken själva, när de drar upp den mot min vilja "är jag elak"..


Det här är disk, pant och lite annat från två rum!!

Är jag för snäll som städar efter min troll, eller är det en sak alla Mammor bör göra?

En liten fråga bara ;)

Kram mina fina ♥



Kommentarer
Postat av: Jill

Tack för att du kommenterar!

Mina barn får städa sina egna rum och har gjort det i flera år nu. Jag städade då de var små men när de blev tonåringar bara någon gång då och då. Nu får de sköta det helt själva blir ju 17 och 19 år i år så. Räcker att jag städar efter dem i kök och tv rum mm.



2012-03-21 @ 22:27:49
Postat av: Jessica

Håller med dig, jag är för löjlig med mina skruttar tror jag :) Kram



2012-03-21 @ 22:48:07
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Jag gör det men vill absolut inte utan surar!!!

dumt....

Kramar till dig !!!

2012-03-21 @ 23:10:48
URL: http://fnulan.se
Postat av: Victoria B

Ja jag tycker nog du är lite för snäll. men det är lätt att vara det. jag är alldeles för snäll mot min sambo ;)



2012-03-22 @ 00:26:21
URL: http://vickelido.blogg.se/
Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Jag och Ebba hjälps alltid åt när vi städar i hennes rum, vi brukar göra det till en kul grej men då är hon ju nyss fyllda fem så jag förstår att det blir svårare ju äldre dom blir (kommer ihåg hur jag själv var visslar)

2012-03-22 @ 00:34:33
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Lite för snäll är du nog allt kära du! Jag märker samma sak hos min svägerska, hon säger till sina barn att plocka ut från sina rum men de struntar i henne för de vet att till slut så gör hon det. :/ Ni är för snälla mina raringar!

2012-03-22 @ 08:01:50
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Fröken M - Vinn valfria Crocs !

Klart du inte är elak, dom stora underbaringarna klarar ju faktiskt av att ta rätt på sina egna saker. Att de inte gör det beror ju snarare på lathet än oförmåga, så ställ lite krav och var inte riktigt lika snäll på den fronten ;) KRAMAR

2012-03-22 @ 09:20:14
URL: http://frokenmela.se
Postat av: "mamma"

Du är för snäll ! Plocka inte ner diska o tvätt. Är porslinet slut så kommer disken nog ner och finns det inte rena kläder så kommer nog vätten ner också! Det är lättare att göra det själv, men då vet barnen att mamma sköter det så jag bryr mig inte !

Kram på dig



2012-03-22 @ 16:36:36
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Du är alldeles för snäll! Jag har alltid fått gjort det själv och det kan jag tacka min mamma för idag, hade jag inte fått det hade jag nog inte klarat mig så bra själv :)

2012-03-22 @ 23:06:47
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback