Det ringde en tjej..

Till jobbet idag och jag blev så berörd av det hon berättade, hon hade i god tro köpt en Bugaboo cameleon på blocket tror jag det var!
Det var med svart bas och med tillhörande babyskydd, hon hade fått betala 7500kr för det hela och hennes svärfar hade hämtat vagnen åt dem!
Meeen, när hon fick se vagnen så var den svarta klädseln färgad och mycket dåligt färgad :( Det syntes penseldrag och det såg ut som en hinna med tvättmedel på, chassit gick inte att fälla!!
Babyskyddet som följde köpet är inte helt ok det heller!
Tjejen ringde upp säljaren som svarade att -Du hade ändå inte velat haft den röda basen som den var innan!!
Inget samvete alls, det är helt sjukt att man kan sova  gott på nätterna när man lurar en höggravid kvinna som ska föda om 8v " man ska såklart inte lura någon överhuvudtaget "..

Tycker så synd om tjejen, så jag får lust att donera min cam som bara väntar på en liten baby att få köra runt på!!

Är det att gå för långt att hjälpa en främande medmänniska med att skänka bort sin gamla vagn?
Hur skulle du ha gjort?

kraaam



Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Men fy hur kan man göra så? :o

Jag som tyckte vi blivit lurade eftersom våran vagn rasar sönder bit för bit, men då har den något år på nacken och vi betalade bara 3000kr för den, detta var något värre!



2012-05-28 @ 23:51:00
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag tycker du helt enkelt ska göra det som känns bäst och rätt för dig :) En jättefin tanke av dig att vilja hjälpa henne, sånna som du borde det finnas fler av :)

2012-05-28 @ 23:53:27
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag känner ingen som har så STORT hjärta som dig vännen !!! Ha en riktigt härlig dag !! KRAM



2012-05-29 @ 08:11:41
URL: http://frokenmela.se
Postat av: anna

vad gulligt av dig :-) jag hade tänkt samma sak fy bli lurad när man ska få sin bebis det är ju så viktigt sista biten när man vill bona o fixa med allt o så blir det fel..



2012-05-29 @ 08:28:07
Postat av: anna

väldigt fin vagn för övrigt!



2012-05-29 @ 08:29:09
Postat av: Agnes, gravid V. 40

Vilka känslokalla idioter det finns! Stackarns tjejen!

Man väljer själv vad man vill göra och vill man skänka något till en främmande människa så är det klart att man ska göra det :)



2012-05-29 @ 13:01:36
URL: http://aggehh.blogg.se/
Postat av: Linnea- Blev mamma som 17åring till världens bästa Ebba

Men huvva vilken hemsk människa alltså den som lurat den höggravida kvinnan, nog finns det falska människor =/



Och jag säger som Sara, det borde finnas fler människor som dig :) kram



2012-05-29 @ 14:42:16
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Jag är en snäll person som vill hjälpa alla, så hade jag haft en vagn stående som jag inte behövde hade jag nog gett bort den även om jag inte kände personen. Men du ska göra det som känns bäst för dig! :)



2012-05-29 @ 19:07:40
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Tjolahopp

Trist för tjejen men såg inte svärfar hur den såg ut.....om chassit inte gick och fälla hur får man in den i en bil då??



Bara lite undr an som ploppade upp....men att du e snäll Jessica det har vi alltid vetat om.......kram



2012-05-29 @ 21:46:16
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

usch vad hemskt! Hur kan det finnas så hemska människor? Har de inget samvete?? :(

2012-06-02 @ 23:19:07
URL: http://p0llys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback