Vilken otur...

Vi har under lång tid haft en bil att dela på, vilket har gjort att Thomas fått stressa som en blå, skjutsa barn till bussen vidare till jobbet för att efter 1½timme hämta mig och Eddie som stått och studsat som riktiga studsbollar i väntan " hatar att komma försent ".. :'(
Men så hittade jag ( eller Thomas hittade ) min bil! LYCKA!!
Två bilar=mindre stress, som ett under gillade jag bilen med " är extremt kräsen, då jag är kort och tjock är det svårt att hitta en bil som passar ;) "...Denna sitter jag perfekt i :).
Meeen så händer det.....Min bil är trasig!! Att laga den kostar lika mycket som bilen kostade!!
Jag sliter mitt hår och inser att det inte är menningen att jag ska ha en egen lite pärla att köra runt med "snyft".


Så nu till min fråga, om den som sålde bilen visste om felet vilket mycket tyder på ( en del är byt som man typ bara byter om det är fel toplocket ).
Thomas har pratat med verkstaden som servat bilen och först säger de att de byt "den där delen" och sen ändrar han sig och så har de helt plötsligt inte byt den!!
Var mycket ovillig till att skicka papprena på servicen på vår bil!!

OM han vetat om, vilket de är allafall 98% säkra på att han har gjort, kan man då kräva att han står för vad det kostar att laga min fina bil?

Någon kunnig som kan hjälpa mig här?



Kommentarer
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Nej men usch vad tråkigt vännen :( Jag kan tyvärr inte hjälpa dej, men hoppas att ni får ordning på det! KRAM!

2012-05-23 @ 10:20:35
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Agnes, gravid V. 40

Jag är långt ifrån expert på detta men min pappa har hållt på med bilar i alla tider, jag är uppvuxen med bara massa bilar.

Jag är ganska säker på att du har rätt att få någonting för det eftersom säljaren av bilen visste om felet.



Sen vet jag att verkstäder är duktiga på att laga mer än vad de behöver, iallafall de stora märkes verkstäderna. Nu vet jag inte vad det är för bilmärke du har men kanske du kan vända dig till en mindre verkstad?



Sen borde du höra dig för lite med konsumentverket eller vad det heter det där om att säljaren sålde en bil som det var fel på, för det är inte ok!

2012-05-23 @ 12:33:23
URL: http://aggehh.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Usch vad tråkigt, hoppas det löser sig! Tyvärr kan jag inte så mycket om sånt, men det borde inte vara så svårt att kolla upp!



2012-05-23 @ 18:00:46
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Vad trist det är med oärliga människor...what goes around comes around...är lite osäker men jag tror att du ska titta i köplagen -den gäller när två privatpersoner gör affärer med varandra...



2012-05-25 @ 22:09:49



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback