Vill ha...Min Pappa tillbaka!

När ni saknar mig..........

 

Gråt inte för att jag är död,
jag finns inom dig alltid

Du har min röst den finns i dej
den kan du höra när du vill

Du har mitt ansikte, min kropp
Jag finns i dej

Du kan ta fram mej när du vill
Allt som finns kvar av mej är inom dej

Så vi är jämt tillsammans

 

 

Döden betyder ingenting
jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum
Jag är jag och du är du
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande

Nämn mig vid mitt vanliga namn, familjära namn
Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade
Ändra inte tonfall
Håll sorgen borta från din röst

Skratta tillsammans med mig
som vi alltid brukade skratta åt vardagens små ting
Var med mig 
Bed för mig

Låt mitt namn fortsätta att vara en del av din vardag
Livet betyder detsamma, ingenting har skett som förändrar det

Livet måste gå vidare, därför att det måste gå vidare
Döden är ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap

Varför skulle du sluta tänka på mig 
bara för att du inte längre kan se mig 
Jag väntar på dig en kort stund, alldeles i närheten

Allt är bra

Okänd författare



Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Styrkekramar <3

2012-10-16 @ 21:28:33
URL: http://caroliinea.blogg.se
Postat av: Annika

Den stämmer in så bra .Jag har faktiskt skaffat mig en bok där jag skriver in allt som jag vill berätta för mina föräldrar det känns faktiskt som att dom lyssnar .....dessutom skriver man av sig lite om man fick gräva på kyrkogården så skulle jag nog gräva ner en bok varje år. Just nu har jag den liggande i pappas hus men det ska ju försvinna som du vet😞kanske skulle jag kunna gömma den i kyrkan ? Ha det bra och krya på dig kram



Svar: Vilken toppenbra grej, tror jag ska göra detsamma och visst känns det som man blir hörd när man talar till de vi förlorat, de finns alltid med oss "bara att vi inte kan se dem längre " Massor av kramar till dig min underbara vän <3
FamiljenKIDZ

2012-10-19 @ 10:05:21



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback