Men så att vi köööör vi väl en repris!

På gårdagens meny!
 
Igår lagade jag Raggmunk i all oändlighet kändes det som och tröstade mig med att det var smart gjort!
För jag vet hur trött jag är på kvällen och att ha maten så gott som klar när man kommer hem från jobbet är
riktigt skönt! Så i kylskåpet ställde jag en stooor form med massor av färdiga raggmunkar ( varför heter det så? )
 
Någon timme innan vi ska stänga för dagen ber jag Kevin kila ner på ica och köpa några paket bacon som vi kan ha till den färdiga raggmunken när vi kommer hem!
 
Hahahaa..Så smart jag är, njuter av tanken av en mysig kväll utan matlagning!
 
Trodde jag ja :D När jag kommer hem är fatet tomt och busarna vill ha nya raggmunkar = Nu har jag åter igen lagat raggmunk till kompani ;) Om jag är sugen på Raggmunk? Tror jag ni kan gissa vad svaret är :).
 
Mitt recept på Raggmunk:
2dl mjöl
4dl mjölk
3 stora/ eller 6 små potatisar rivna
1ägg
50g smält smör
1tesked salt
lite socker
 
Detta är en tredjedel av mängden jag gör så gissar på att det räcker till 4 vuxna :)
 
Vi fick trevligt sällskap idag på kidz, Peter Karyd och Hanna Graaf med deras helt underbara små barn titta spontant in till oss på kidz :) De är alltid så trevliga och glada - Vilken mysig attityd de har!
 
 
Kraaam på er alla som tittat in!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback