Höll ju på att glömma ..

Tur jag blev påmind så jag hann ta en bild innan den tog slut 😄

Pastell kaka med glasyr!
4 ägg
2 dl socker 
Vispa poröst 
Blanda ihop 
6 dl mjöl
2 teskedar bakpulver
1 matsked vaniljsocker
Rör ner i äggsmeten och tillsätt
150 gram smält smör
1 dl mjölk
Ta fram en extra bunke och lägg i 1/6 del av smeten och färga den i önskad nyans, häll över i en smörad form, gör om samma sak med olika nyanser tills smeten är slut!
In med formen i nedre delen av ugnen på 175 grader i 30 minuter!

Jag hade även glasyr vilket man inte behöver om man inte vill!
Vi färgade glasyren också, men tror vanlig vit blir bäst!

125gr Philadelphia ost
75gr smör
1-2 dl florsocker
Vaniljsocker eller ex espresso, pressad citron ( vilken smak som faller i smaken )
Vi tog espresso kaffetokar som vi är!

Förlåt för dåliga bilder!
Men sjuk Sambo och fika sugna barn och en hungrig bebis 
stressade mig 😍😝😂


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback