Mitt enkla MiddagsTips- Chrispy chicken!

Goda krispiga kycklingbitar!
1kg kycklingfilé 
2ägg
2dl mjöl
2tsk bakpulver
En burk öl
Salt och peppar
Panco
Skär kyckling i lagom stora bitar efter ditt eget tycke ( jag brukar dela en kycklingfilé i 6bitar. Skiva en lök så det blir ringar.


Vispa två äggvitor till ett hårt skum, blanda ner mjöl, bakpulver, salt och häll sist ölen.
Lägg först i lökringar i smeten och panera dem i panco paneringen. Lägg sedan kycklingen i smeten och plocka upp och panera med panco.
Fritera ngr bitar ta tid och kolla så de är klara och gör så tills allt är klart!
Sist friterar du löken!


2dl ketshup
2tsk råsocker
1dl vatten
1-2tsk vitvins vinäger
3 vitlökskryddor och en halv gullök fin hackade 
Blanda allt i en kastrull  och låt småputtra i fem minuter.
Smaksätt med salt o peppar.
För mer styrka hacka i lite chili.

Servera med ris/ pommes 
Soja
Sötsur sås
En god sallad!

Kanske inte det mest nyttigast men väldigt gott!

Har du ngt smidigt middags Tips att dela med dig med på min blogg ( så hör av dig- så får du ett gästbloggs inlägg )

Ha en härlig dag min vän!!




Kommentarer
Postat av: johanna

Låter som ett recept jag kan testa med quorn, tack för tipset!



Svar: Vad kul att du gillade det 😊
FamiljenKIDZ




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback