Återkom imorgon

 Var det svar den sköterska som ringde upp mig igår gav mig sa till mig efter att jag berättat:

Natten till söndag började jag att torrhosta, för att under dagen få jobbigt att andas och må almänt dåligt!
Natten till måndag kommer febern 39-40grader och jag är en slagen hjälte!!
Är lite svullen i ansiktet ( vilket jag blivit tre gånger innan nu sen innan jul ) 
Igår svullnade halva ansiktet upp, det är då jag ringer till vårdcentralen och följande samtal äger rum.

Jag berättar samma historia som här ovan och svaret jag får då är:

-Det beror säkert på febern eller om du har en infektion, kanske är det Ipren som du reagerat på!
-Tänker om det kan vara farligt då jag är svullen inuti min mun?
-Nej då, du får ringa imorgon om det inte är bättre!
-Men om jag svullar i halsen eller på tungan då?
-Der är nog ingen fara, du får ringa imorgon om du blir sämre!


Jag hade tur, svullnaden gick ner!!
Men jag hoppas vid min Gud denna sköterska svarar nästa gång någon ringer med samma problem som svullnaden blir värre för!!
Vilken otroligt tur jag hade och det är inte tack vare sköterskan!
Utan som sagt ren tur!



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Kommentar:


Trackback